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Sehr geehrte Kundschaft

Leider müssen wir Ihnen mitteilen, dass wir aufgrund der Corona-Thematik bis auf weiteres nur eingeschränkt Kunden in unserer Werkstatt empfangen können. Wir bitten um Ihr Verständnis! 

  • Bitte warten Sie im Eingangsbereich bis ein Mitarbeiter Sie in Empfang nimmt. Handdesinfektionsmittel steht dort bereit. Beachten Sie die Markierung auf dem Boden und halten Sie einen Abstand von mind. 2m zu anderen Personen ein.
  • Wenn die Türe oder der Lift verschlossen ist, kann trotzdem jemand in der Werkstatt sein, nur der Empfang ist dann nicht besetzt. Bitte läuten sie oder rufen sie an: 061 681 42 33
  • Gerne nehmen wir weiterhin ihre Instrumente zur Reparatur/Service entgegen. Leider müssen Sie mit dem Abholen ein wenig mehr Geduld haben als normal, da die Instrumente erst einmal in Quarantäne müssen, bevor wir an ihnen arbeiten dürfen.
  • Das Testen der Neuinstrumente ist wieder möglich. Bitte machen Sie vorgängig einen Termin, damit wir uns optimal vorbereiten können. Unsere Mitarbeiter werden Sie anschliessend über das weitere Vorgehen informieren. 

ÖFFNUNGSZEITEN: Montag- Freitag, 10:00 bis 16:00 oder nach Vereinbarung.

Es dürfen sich zurzeit maximal 3 Kund*innen in unseren Verkäufsräumen aufhalten. Wir bitten Sie um Ihr Verständnis.

Gerne sind wir für Sie telefonisch oder per Email erreichbar.

Mit den besten Grüssen – Bleiben Sie gesund!

Ihr Egger-Team


Dear customers,

the time as come when we can see you all again! 

As of today we are open to visitors again, however we have to set some hopefully momentary restrictions. 

We have reduced opening hours: 10:00 to 16:00, from Monday until Friday.

However it is always possible to make an appointment outside these opening hours. We can receive up to three customers at the same time and therefore we highly recommend to make an appointment, in order to not let you down if you want to visit us spontanuously.
Our safety instructions regarding are presentend in German, English and French at our shop's entrance.

Best regards - stay healthy!

Your Egger team

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Knowledge and Skill become Music!


French Brass:

In the course of a research project with the Bern University of the Arts (BUA), two of Switzerland’s most important materials research institutions, EMPA and the Paul-Scherrer-Institut, studied the alloy of various original French Romantic instruments and their impact on the sound of brass instruments. Our own material replicates the most commonly-occuring alloys.

Our goal was to bring the sound of our historical copies even closer to those of originals, and especially to copy the BUA French Romantic instruments as authentically as possible. It is possible to come close to acheiving an “historical” sound using historically-informed production techniques and by copying the original dimentions of an instruments, but by using the appropriate starting materials it is possible to come even closer. From this “French Brass” we build appropriate Classical and Romantic instruments.

more information:
http://www.hkb-interpretation.ch/index.php?id=47
http://www.hkb.bfh.ch/de/forschung/forschungsschwerpunkte/fspinterpretation/corchaussier 

Nuremburg Brass:

The alloy used in the golden age of Nuremberger instrument making has been recently throuroughly studied by Hannes Vereecke from the Institut für Wiener Klangstiel (Music Acoustics). When we were looking for producers of the “French Brass” alloy, we came across an alloy which closely approximates those of the Nuremburger instruments. We use this “Nuremberger Brass” for various Renaissance and Baroque instruments.

We found it interesting, if costly, that in our experience both the “French” and “Nuremburger” brass demanded an even slower shaping than modern commercial brass. Already at the sheet-metal production phase, this historical alloy demands slower working techniques. The desired thickness is acheived through hammering—a traditional technique that is used also into the bell- and rolled-tube-making stage. Through these delicate shaping processes, the material takes on extraordinary qualites. The structure of the metal becomes compacted and has, by comparison with modern brass, markedly different vibration and resonance properties, which can be both felt by the player and heard in the sound.